Inkoop- en voorraadbeheerder
Malanico | Nieuwleusen | 32-40 uur
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging bij een groeiend bedrijf? Wil je zorgen voor de juiste producten op het juiste moment op de juiste plaats? Dan is dit jouw ideale baan!
Wie zijn wij?
Malanico is de grootste distributeur in diervoeding en dierbenodigdheden in de Benelux. In de afgelopen jaren zijn we explosief gegroeid en we groeien door. Met ruim 160 collega’s verzorgt onze organisatie vanuit het moderne geautomatiseerde warehouse in Nieuwleusen de distributie, naar retail en consument. Dat doen we samen met onze B.V.’s; MDI logistics, Circle Branding en Peckco.
Wat ga je doen?
Als voorraadbeheerder heeft de Supply chain voor jou geen geheimen. Je bewaart het overzicht en zorgt door afstemming tussen leveranciers, commercie, logistiek en het warehouse voor de optimale voorraadniveaus op de juiste momenten. Je maakt deel uit van het team dat onze voorraad onder zijn hoede heeft. Naast het plaatsen en monitoren van bestellingen met ons bestelsysteem, stuur je actief op de prestaties van onze leveranciers en volg je de marktontwikkelingen. Je hebt nauw contact met collega’s om onze gehele order flow van bestellen tot uitleveren perfect uit te voeren om zo onze uitlevergraad te maximaliseren.
- je monitort de voorraden en houdt deze up-to-date;
- je zorgt ervoor dat producten tijdig besteld worden door middel van ons voorspellende bestelsysteem maar ook gebaseerd op jouw eigen kennis en data-analyse;
- je plaatst inkooporders en volgt ze op en je houdt nauw contact met leveranciers over de lopende orders en levertijden;
- je schakelt met commercie en leveranciers om actie leveringen aan grote ketens succesvol uit te voeren;
- je hebt nauw contact met assortimentsbeheer over nieuwe producten, saneringen en promoties;
- je draagt zorg voor de administratieve afwikkeling in ons WMS en denkt mee in de verbetering van administratieprocessen;
- je bent betrokken bij projecten in het warehouse, gericht op het optimaliseren en standaardiseren van de processen.
Wat bieden wij jou:
- Een uitdagende functie bij een middelgroot familiebedrijf (ruim 200 medewerkers) voor 32 tot 40 uur per week
- Leuke collega’s in een no-nonsense cultuur met humor en enthousiasme
- Een bij jou ervaring en verantwoordelijkheid behorend salaris tussen de €2.500,- en €3.000,- bruto per maand o.b.v. 40 uur;
- Een gezellige personeelsvereniging en een leuke vrijdagmiddagborrel
- Een premievrij pensioen;
Wat breng je mee?
- HBO-diploma in de richting logistiek
- 2 tot 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie
- kennis van MS Excel en bekend met het gebruik van voorraadsystemen;
- WMS kennis is een pre
- administratief en analytisch sterk
- je werkt nauwkeurig, hebt oog voor detail en kunt prioriteiten stellen
Solliciteren?
Ben je nieuwsgierig en wil je deel uitmaken van een ambitieus bedrijf? Solliciteer dan direct met een korte motivatie en CV of per mail naar hrm@malanico.nl
Voor meer informatie over de functie kun je telefonisch contact opnemen met de manager Sander Landman op tel. 06-82067344.
De sollicitatie gaat als volgt:
Stap 1: Je bent bereid een nieuwe uitdaging aan te gaan en solliciteert bij ons!
Stap 2: Binnen 2 dagen ontvang je van ons een (telefonische) bericht of we je uit willen nodigen voor een gesprek.
Stap 3: Wij nodigen je uit voor een kennismakingsgesprek, natuurlijk met een lekkere kop koffie! Eventueel nodigen we je uit voor een tweede gesprek.
Stap 4: Je krijgt zo snel mogelijk een bericht/telefonisch contact van ons. Zijn we enthousiast over je? (en jij ook over ons?) Dan zullen we je verwelkomen in ons team!
Verstuur ons je sollicitatie


